wtorek, 24 marca 2015

Przegląd seriali #1

   Dzisiaj przychodzę do Was z dwoma serialami, które oglądam/oglądałam i kocham/uwielbiam/składam hołd (niepotrzebne skreślić). Nie jestem osobą poświęcającą nie wiadomo ile czasu na seriale (chociaż nie, jednak jestem), ale z jakiegoś powodu obie produkcje przekonały mnie do siebie na tyle, bym obejrzała wszystkie dotychczasowe (wyemitowane) odcinki i z niecierpliwością oczekiwała na kolejne (te, które są zapowiedziane, bo Glee już niestety się skończyło). Zapraszam!

1. Gra o Tron/Game of Thrones (5 sezon od 12 kwietnia)

Amerykański serial fantasy, którego podstawą jest cykl powieści autorstwa George'a R. R. Martina "Pieśń Lodu i Ognia". Już nie pamiętam, co zaczęłam jako pierwsze, serial czy książkę, jednak to akurat nie jest ważne, bo obie wersje pokochałam taką samą miłością. Akcja dzieje się na kontynencie Westeros; rozgrywa się tutaj, jak w tytule, krwawa gra o tron - zwycięzca może być tylko jeden. Mamy tysiąc pięćset postaci, z czego spojler alert tysiąc ginie już w pierwszym sezonie. Rada na przyszłość? Nie przywiązujcie się do żadnego bohatera. Żadnego. Jeśli pokochacie prawego, odważnego rycerza lub zwiewną, piękną, powabną damę dworu... ups i już ich nie ma. To boli. Czasami zastanawiam się, czy Martin nie siedzi w mojej głowie i nie zabija po kolei wszystkich tych, których uwielbiam. Myślą przewodnią jest zdanie Valar morghulis - wszyscy muszą umrzeć. No cóż...
Plotki krążą, że na końcu serialu/cyklu książek będzie tylko śnieg, który zasypie całą krainę, a władzę będą sprawować Inni. Nie wiem, nie znam się, nie oceniam, ale pamiętajcie, Moi Drodzy, Winter is coming. Teraz aktualnie idzie wiosna, ale to nie ma znaczenia. Winter is coming, trust me.


2. Glee (6 sezonów, zakończone)

Od tej produkcji zaczęła się moja przygoda z serialami i trzeba przyznać, że gdybym zniechęciła się na samym początku i przerwała oglądanie, prawdopodobnie teraz nie oglądałabym nic, kończąc swoje życie na książkach. O czym jest Glee? O życiu. O nastolatkach - ich problemach, wątpliwościach, decyzjach i ich skutkach - poruszane są rozmaite tematy, od homoseksualności, przez narkotyki, seks, alkohol, wybór przyszłych studiów, depresję, po kształtowanie własnej osobowości. Ktoś negatywnie nastawiony mógłby powiedzieć, że to serial o wszystkim i o niczym - owszem, ostatnie sezony są mocno przekombinowane, ale pierwsze odcinki są warte obejrzenia. Czy w ogóle wspominałam, że motywem przewodnim jest szkolny chór? Nie? No to już wspominam. Można znaleźć covery praktycznie wszystkiego, głosy aktorów zapierają dech, a muzyka... muzyka to coś cudownego. I właśnie dlatego chociażby warto zacząć oglądać. Dla pięknej, czystej, niesamowitej muzyki, która zdecydowanie za często powoduje dreszcze i łzy w oczach. W rolach głównych niezastąpieni Lea Michele i Matthew Morrison.




Oglądaliście któryś z tych seriali? Polecacie/odradzacie? Może macie inne ulubione produkcje, którymi chcielibyście się podzielić? Zapraszam do komentowania!

Pierwszy przegląd seriali już za nami, następny planuję za 2-3 tygodnie :)
Podobają się Wam takie rodzaje postów? Może wolicie same recenzje albo więcej TAG-ów? Dajcie znać!

8 komentarzy:

  1. TO NIE SPOILER, tylko żart ;) Podobno wiadomo już kto zasiądzie na Żelaznym tronie. Nikt. A dlaczego? Bo Żelazny tron ginie w ostatniej części :>

    Gra o tron rządzi niezaprzeczalnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To, co robi Martin czy reżyser serialu to żart ;____;
      Też o tym słyszałam XD
      O tak, Gra o Tron ma to coś! :)

      Usuń
  2. Jeśli chodzi o "Grę o tron" to nie zaczynałam oglądać, bo wolę najpierw przeczytać książki, ale chyba do tego jeszcze długa droga. ;) "Glee" zaczęłam, ale po pierwszym odcinku stwierdziłam, że to zupełnie nie dla mnie. Ja ostatnio totalnie przepadłam oglądając "Suits" - "W garniturach". Nie wiem, co takiego jest w tym serialu, ale kupuję to! :D Oczywiście postów o serialach nigdy za dużo, więc śmiało. Czekam na kolejny. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Już nie mogę się doczekać ,,Gry o tron". Jednak chyba nie będę w stanie oglądnąć go w kwietniu, bo muszę się uczyć na egzaminy.

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam Glee!
    to zdecydowanie jeden z lepszych seriali. :)
    Grę o Tron mam w planach, ale pewnie zabiorę się za serial dopiero latem. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gra o tron to świetny serial. Książka podobała mi się bardziej ze względu na ilość szczegółów, których potem mi zabrakło w serialu.. ale nevermind, bo aktorzy są świetni!
    A co do bezwględnego mordowania postaci - jak do tej pory zginęła tylko jedna lubiana przez mnie postać. No i dwie najważniejsze zostały kalekami..
    Glee zaczęłam oglądać, ale nie wciągnęło mnie aż tak bardzo, jednak podobał mi się humor serialu. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. GOTa oczywiście oglądam, Glee natomiast niespecjalnie przypadło mi do gustu :)

    PS. Z racji przenosiny na nowy serwer pozwolę sobie na mały SPAM na temat tego jak być na bieżąco z moimi wpisami: http://www.maialis.pl/blogowe-pogotowie-5-jak-mnie-teraz-obserwowac/

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałam się odnieść do "Gry o Tron". Książkę przeczytałam jednym tchem, kiedy jeszcze nie było w planach serialu. Teraz czekam na kolejną cześć i pewnie będę musiała czytać od nowa. Ilość postaci i wielowątkowość powala, więc po pewnym czasie trzeba sobie wszystko odświeżyć. Serial jest świetny, a to głównie zasługa doskonale dobranej obsady aktorskiej. Mimo wszystko jednak książka wygrywa! :D

    OdpowiedzUsuń