sobota, 7 listopada 2015

Najlepsza Siódemka! #5


Witajcie, kochani!
Dzisiaj przychodzę do Was z postem nieco później, ponieważ cały dzień spędziłam na Targach w Katowicach i nie dałam rady napisać Najlepszej Siódemki przed wyjazdem. Tym razem coś przyjemnego i z pewnością większości z Was znajomego - siedem polskich booktuberów, których najchętniej oglądam. Nie obyło się bez dwóch bonusów, bo co ja poradzę, że uwielbiam wszystkie kanały? Oczywiście kolejność, poza Numerem Jeden, całkowicie przypadkowa. Zapraszam!

Numer Siedem
Caroline in the Bookland 

Na Karolinę trafiłam przypadkiem, bodajże dzięki innemu bootuberowi, który wspomniał o niej w swoim filmiku. Śledzę wszystkie jej nagrania, od recenzji po wrap upy włącznie, ale tagi to coś, co mogłabym oglądać u niej na kanale cały czas. To jej wina, że od kilku miesięcy po głowie chodzi mi trylogia "Kręgu", ale jestem w stanie wybaczyć jej wszystko. Może poza częstotliwością dodawania filmików, bo ostatnio są publikowane coraz rzadziej...

Numer Sześć
Esa Czyta

Z Esą, czyli z Kingą, jestem od bardzo dawna. Podziwiam ją za to, że czyta tyle polskiej literatury, kupuje książki po złotówce, a nie jak ja po dwadzieścia pięć i za kreatywność w swoich recenzjach. Gdyby nie ona, nie poznałabym twórczości Remigiusza Mroza, więc to jeszcze jeden powód, by śledzić jej filmiki. Zachęcam!

Numer Pięć
Wielki Buk

Z tym kanałem było u mnie dość ciekawie. Z początku nie mogłam przyzwyczaić się do szerokiego uśmiechu Olgi i jej optymizmu, więc i jej filmiki niezbyt mi się podobały. Potem jednak, jak już subskrybowałam ją kilka tygodni, coraz bardziej podobała mi się tematyka i fakt, że często mówi o horrorach, kryminałach i thrillerach. Przełamałam się i żałuję, że wcześniej nie doceniałam jej recenzji. Dzisiaj nie wyobrażam sobie tygodnia chociażby bez jednego jej filmiku.

Numer Cztery
TotallBookNerd 7

Klaudię obserwuję od niedawna, ale chyba nadrobię w wolnym czasie wszystkie jej filmiki, które wcześniej nagrała, bo... uwielbiam ją. Jej podejście do książek i herbaty jest bardzo zbliżone do mojego, a lekkość i humor świetnie dopełniają każde nagranie. Koniecznie zajrzyjcie! 

Numer Trzy
Więcej Książków

Nie wierzę, że istnieje ktoś, kto śledzi polskiego booktube'a i nie kojarzy Darii. Od jej pierwszego obejrzanego przeze mnie filmiku wiedziałam, że będzie to jedna z moich ulubionych recenzentek. Przekonała mnie do naprawdę wielu, wielu książek, ale te, które najbardziej utkwiły mi w pamięci, to Dziewczyna z pomarańczami, Cień Wiatru oraz cała twórczość Cassandry Clare i Sarah J. Mass. Cenię ją za szczerość, entuzjazm i filmik dotyczący serii Dary Anioła, który zaspojlerował mi wieeeele rzeczy (oczywiście oglądałam go na własną odpowiedzialność), ale był zrobiony naprawdę genialnie. Jak każdy.

Numer Dwa
Martha Oakiss [Secret-Books]

Niby celowo nie układałam w kolejności od tej najmniej najlepszej (polska język trudne bardzo) do najlepszej, żeby nikogo nie faworyzować, ale to już nie przypadek. Marta to pierwsza booktuberka, którą zasubskrybowałam i zaczęłam oglądać na bieżąco, bo coś w niej jest, co nie pozwala mi pominąć żadnego z jej filmików. Może to częste aluzje do jej ukochanego Sherlocka, miłość do serii paranormalnych/fantastycznych, o których wielu innych zapomina, może humor i żarty, które od razu do mnie trafiły, a może wszystko po trochu? Nie mam pojęcia. Najważniejsze, że Marta czyta, nagrywa i dzieli się z nami swoim czytelniczym życiem, bo booktube bez niej nie byłby booktubem.

Numer Jeden
Anita z Book Reviews

Oczywiście nie obyło się bez kanału, który ROZPIERNICZA SYSTEM, i to totalnie! Na pierwszym miejscu bezapelacyjnie moja najukochańsza Anita z Book Reviews, którą uwielbiam, uwielbiam i jeszcze raz uwielbiam! Nigdy nie sądziłam, że entuzjazm do jakiejś książki może być aż tak zaraźliwy. Że można o książkach mówić tak dobrze, tak płynnie i rzeczowo, ale jednocześnie nie zanudzić widza. Pomimo różnicy wieku czasami czuję, że to właśnie Anita rozumie mnie jak nikt inny. Jej miłość do Harry'ego Pottera, do Akademii Wampirów, do Remigiusza Mroza, Stephena Kinga, do setek bohaterów męskich, o których mogłaby mówić godzinami, a ja nie nudziłabym się ani przez sekundę - to wszystko składa się na kanał idealny. Kto jeszcze nie widział - wstyd i hańba. 

Dwa bonusy: 
Abigail Jailette

W zestawieniu nie umieściłam Abi, bo właściwie bardziej znam ją od strony blogowej niż vlogowej. Co oczywiście nie zmienia faktu, że każdy jej filmik oglądam z wielką przyjemnością, a przy book haulach aż mnie palce świerzbią od widoku tych wszystkich książek, które są pokazywane na filmiku. Na żywo jest przesympatyczna i chyba nie ma osoby, która mogłaby jej nie lubić.

Maja K.

Również Mai nie umieściłam w głównym zestawieniu, bo ona już nie jest stricte booktuberką - nagrywa wiele innych, ciekawych rzeczy, chociaż często pozostaje w temacie książek. Jestem zakochana w jej vlogach, które tworzyła podczas wycieczki po Europie i nie oszukujmy się: jej poczucie humoru potrafi poprawić samopoczucie każdemu!

Znacie booktuberów, których wymieniłam? Śledzicie polskiego booktube'a? A może subskrybujecie kogoś, kogo nie ma w powyższym zestawieniu, a uważacie, że powinien się znaleźć? Zapraszam do komentowania!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz